ONZE GESCHIEDENIS
            
            
            
                Gérard Dangre werkt sinds 1960 als zelfstandig opticien in Lomme en Lambersart (Nord-Pas-de-Calais).
                In 1988 richt hij Alliance Optique op. Rond die periode doen de grote handelsmerken hun intrede in de optiekwereld.
                Zij kunnen kortingen bedingen waarvoor een zelfstandige opticien niet in aanmerking komt.
            
            
                Dat is een van de belangrijkste redenen voor de oprichting van Alliance, dat een dertigtal
                zelfstandigen in Frankrijk en België verenigt om samen brilglazen en monturen aan te kopen via
                computerservers in het Minitel-tijdperk. Tijdens de transformatie van de sector is het belangrijk om het DNA
                van de visuele gezondheid veilig te stellen. En dat is een succes! Leveranciers zien de centrale als een vaste
                klant die slechts één factuur vraagt en die ook onmiddellijk betaalt. Ze zijn dan ook bereid dezelfde kortingen
                toe te staan als aan de handelsmerken. Zelfstandige opticiens kunnen hun beroep uitoefenen en zijn volledig vri
                j om bestellingen te plaatsen zonder zich zorgen te moeten maken over hun rentabiliteit. Een echte revolutie
                in de wereld van de optiek!
            
            
            
                Het is een sleutel tot het succes van Gérard Dangre, die al vlug het gezelschap krijgt
                van zijn oudste dochter Nathalie. Na 2 jaar telt Alliance Optique meer dan 200 leden.
                In 1997 komt zijn jongste dochter Stéphanie Dangre aan het roer van de groep.
                In 2010 neemt ze de Rev-centrale met 270 leden-opticiens over: Alliance Optique wordt Groupe All.
            
            
            
                Aankoopcentrale Alliance Optique onderscheidt zich duidelijk op de markt door het DNA van
                    Visuele Gezondheid en een uniek dienstverleningsplatform. Dankzij die twee dimensies genieten
                    onze leden van alle voordelen van een groot handelsmerk, zonder de nadelen ervan!